Почетна / Живот / Мултимедијален проект „Керамикум во мермер“ во Музеј на Македонија

Мултимедијален проект „Керамикум во мермер“ во Музеј на Македонија

После огромниот интерес што го предизвика уникатниот мултимедијален проект “КЕРАМИКУМ ВО МЕРМЕР”, на нашиот академски скулптор Емил Солески во “Заливот на коските – Охрид”, оваа сабота (15.10.2022), проектот ќе биде поставен во Музеј на Македонија.

Презентација: 15.10.2022 почеток 12:30ч. – кино сала на Музеј на Македонија

“Овој мултимедијален проект ја има во фокус куќата-ЖЕЛБЕНИК како трансцедентен објект на субјективното доживување. ЖЕЛБЕНИЦИТЕ се создавани во едно време, невреме….кога почнав да фантазирам за едно време, а можеби и невреме, можеби, велам оти е изгубена од хоризонтот, но никако изгубена од видокругот на археолозите.

Керамикум…Неолит…Младо камено време, време на куќата како место во кое се концентрира и генерира нуклеусот на едно семејство и претставува центар во кој се дефинираат бројни вредности, тенденции и принципи.” – Емил Солески

КУЌАТА-ВО И НАДВОР ОД НЕА

Кон проектот ,,Керамикум во мермер,, од Емил Солески

Во нашето непосредно опкружување, во нашите дворишта, а особено во нашиот ген втемелен е непрекинат континуитет на цивилизациско опстојување за што говорат и бројните локалитети и тоа низ сите слоеви од човековото постоење. Нашиот автор Емил Солески својот интерес го насочил кон периодот на Неолитот или Младото камено доба и тоа на неколку неолитски локалитети, познати и признати на територијата на Република Македонија.Тоа се: Барутница, Церје, Велушка тумба, Заливот на коските и Врбјанска чука. Неговото истражување не е насочено кон пронаоѓање на артефакти од овој период, туку напротив, преку неговиот ликовен израз на скулптурите да продре во духот на Неолитот, во неговите културолошки достигнувања, целејќи при тоа на континуитетот на цивилизацискиот развој на овие простори. Куќата е центарот на вниманието. Камените скулптури ја доближуваат нејзината есенцијална природа во живеењето на неолитскиот човек.

Симболот на ,,Големата мајка,, кој доминира во секоја од посочените скулптури е елементот кој го поврзува внатрешниот со надворешниот свет. Желбата да се сочува интимното, семејното го наметнува и одговорот за тесните отвори на тогашните живеалишта. Солески со своите видувања кон она што значи неолитско живеење, преку играта со светлината и изборот на различните камени основи не препушта да си создадеме слика за она што човекот го поврзува, а тоа се суштинските три елементи неопходни за нашето постоење: Земја, Вода и Сонце. Култот на неолитскиот човек кон овие три елементи ја покажува неговата духовност и цивилизациска надградба. Со овој проект Солески уште еднаш ги потврдува своите високоуметнички вредности преку кои нам , а и на идните генерации, им ги наметнува прашањата за и околу нашето постоење на оваа грутка. Но не само тоа, ги отвора и прашањата за нашата (не)грижа околу бројните локалитети чувари на нашиот континуитет.

Дани | ТВ Пакет

МОЖЕБИ ЌЕ ВЕ ИНТЕРЕСИРА

Добитниците на награди на Струшките вечери на поезијата 2024

Со Меѓународен поетски митинг на платото пред Музејот на современа уметност во Скопје, заврши 63. …

error: Содржината е заштитена!